FAQ

Order
Betalning
Leverans
Byte, returer, reklamationer
Fler frågor

Hur kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Vänligen kontakta vårt kundsupportteam så snart som möjligt via e-post info@kulinagroup.se.
Efter att beställningen har överlämnats till kuriren. Speditörer tillåter oss inte längre, att avbryta eller ändra beställningen.
Om du vill beställa något extra eller byta produkter, skickar vi gärna varorna gratis i en separat leverans, så du behöver inte vänta på leverans och retur av den ursprungliga beställningen.
Om du har fått försändelsen men inte längre är intresserad av den kan du helt enkelt returnera den gratis.
För detaljerad information om returproceduren, gå till www.kulinagroup.se/allt-om-shopping/returer/.

Hur får jag en faktura för min beställning?

Vi skickar dig elektronisk faktura för beställningen via e-post, så snart vi överlämnar paketet till den valda kuriren.

Var hittar jag status för min beställning?

Om du är en registrerad användare av Kulina.com kan du hitta information om orderstatus, efter att du loggat in på ditt konto i avsnittet Mitt konto - Mina beställningar. Vi kommer också att informera dig om leveransen av din beställning via e-post, som du angav när du skapade beställningen. Du kan också spåra försändelsen i transportföretagets system - för mer detaljerad information besök www.kulinagroup.se/kulina/spara-bestallningar/.

Vilka betalningsmetoder kan användas?

Betala som du är van vid. Hos Kulina hittar du alla vanliga betalningsmetoder. Detaljerad information finns under länken www.kulinagroup.se/allt-om-shopping/betalning/.

Är betalningstransaktioner säkra?

Vi lägger stor vikt vid säkerheten i operationer och transaktioner. De uppgifter du lämnar vid registreringen, används endast av Kulina. Alla personuppgifter betraktas som konfidentiella och behandlas i enlighet med bestämmelserna i lagen om skydd av personuppgifter. Vi använder toppmodern säkerhetsteknik, för att säkra betalningstransaktioner online.

Hur använder jag om en rabattkupong?

Lägg varorna i varukorgen. I första steget i varukorgen markerar du rutan "Jag har rabattkod/presentkort". Då ser du ett fält, där du kan infoga rabattkoden:
Kupong
Bekräfta med knappen "Lägg till". Om den angivna rabattkoden är giltig, kommer priserna att räknas om till priserna efter rabatten och det nya värdet på din varukorg visas.

Kan flera rabattkoder användas samtidigt?

Endast en kod kan användas per beställning. Undantaget är presentkort - här ger vi möjlighet att tillämpa en rabattkod och betala med ett presentkort samtidigt, skriv till oss på info@kulinagroup.se, eftersom vi måste tillämpa en av koderna manuellt efter att vi har mottagit beställningen. Denna manuella justering begränsar betalningsalternativen till endast kontant vid leverans eller banköverföring, eftersom vi sänker det slutliga priset efter att ha skickat beställningen.

Hur löser jag in ett presentkort?

Eftersom vi vet hur svårt det ibland är att välja en gåva (särskilt om personen i fråga "egentligen inte behöver något"), har vi förberett presentkort för dig - med EXCEPTIONELLA och ICKE-standardiserade användningsvillkor. Allvarligt! Utforska detaljerna här: www.kulinagroup.se/sa-har-loser-du-in-kupongen/.

Hur mycket kostar frakten?

Fraktkostnaden varierar beroende på vald leveransmetod. All information om kurirer och utlämningsställen, inklusive prislistan, hittar du på www.kulinagroup.se/allt-om-shopping/frakt/.

Kan de beställda varorna hämtas personligen?

Ja, du kan hämta varorna personligen på en av Packeta leveransställen. Lista över filialer och mer detaljerad information om detta alternativ finns här.

Vad är leveranstiden?

Vi har alla varor du ser på hemsidan i lager. Vi överlämnar din beställning till kuriren nästa arbetsdag (för betalning via banköverföring är leveranstiden 1-2 arbetsdagar längre). Du kommer att se den förväntade leveranstiden i varukorgen.

Måste jag ordna retur av varorna på egen bekostnad?

Vi erbjuder en högkvalitativ service, även när det gäller att returnera produkter. Om du väljer hämtning av produkterna av en PostNord-kurir, ta med produkterna till en PostNord-upphämtningsplats, returfrakt är gratis för dig.
Om du bestämmer dig för att använda din egen transportör, skicka oss en kopia av kvittot så returnerar vi kostnaden för returfrakt.
För mer information se här: www.kulinagroup.se/allt-om-shopping/reklamationer/.

Återbetalar ni även pengar för frakt?

Om du skickar tillbaka hela beställningen, kommer vi också att återbetala pengarna för frakt. Vid retur av endast några av produkterna, returnerar vi endast priset på dessa produkter.

När får jag pengarna för de returnerade varorna?

Om du betalade via GoPay/Stripe-gatewayen (credot/betalkortsbetalning, omedelbar överföring, GooglePay eller ApplePay) kommer beloppet att returneras till det konto som är länkat till det betal-/kreditkort från vilket betalningen gjordes. Vid betalning med postförskott eller vanlig banköverföring överför vi pengarna till det konto som du anger i returformuläret (tryckt eller online). Returen kommer att göras inom 14 dagar (senast) från leveransdatumet för de returnerade varorna till vårt lager. Om du använde betalningen uppdelad i 3 delbetalningar eller betalar på 30 dagar med Klarna betalningsmetod och betalningen inte är helt genomförd ännu, följ informationen på Klarnas webbplats.

Hur lång tid tar det att behandla ett klagomål?

Ditt klagomål kommer att behandlas inom 30 dagar från leveransen av de begärda varorna till vårt lager.

Hur behandlas anspråket?

Skicka oss produkten gratis via en PostNord-kurir eller lämna den på PostNord Pickup. Alternativt kan du skicka den till vår adress på egen hand och fraktkostnader återbetalas till dig.
Du kan spåra statusen för ditt anspråk i Retino-applikationen. Du kommer att få en länk tillsammans med information om proceduren, när du har skapat en begäran.
För mer information besök: www.kulinagroup.se/allt-om-shopping/returer/.

Hur ska jag packa produkterna för retur och vad ska paketet innehålla?

Skicka de produkter du vill returnera, om möjligt i originalförpackningen, tillsammans med det tryckta returformuläret (om du inte längre har den tryckta versionen, fyll bara i onlineversionen av formuläret HÄR).
Förpacka produkterna så att de inte skadas under transporten. Använd tidningspapper eller bubbelplast för mer ömtåliga produkter.

Vad ska jag göra om jag inte har fått mina pengar inom 14 dagar från returen?

Vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post info@kulinagroup.se, vi kommer att kontrollera din återbetalning omedelbart.

Vad ska jag göra om jag har fått något annat eller om något saknas?

Informera oss via Retino onlineformulär som finns här HÄR och välj lämplig typ av begäran. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt och hjälpa dig att ordna allt i linje med dina förväntningar.

Jag vet inte vilka knivar jag ska välja (grytor, kärl ...). Kan någon ge mig råd?

Naturligtvis blir det ett nöje. Om du letar efter grundläggande köksutrustning (knivar, grytor, kärl, grillar ...) har vi förberett ultimata shoppingguider för dig: www.kulinagroup.se/inkopsguide/. Du kan också skriva till oss eller ringa oss. Vi finns här för dig.

Jag skulle vilja välja en gåva hos Kulina, kan ni ge råd?

Det gör vi gärna! Vi har förberett några presentguider för dig - oavsett om du letar efter en present till bröllopet, din man eller hustru, för matlagnings- eller vinälskare, finns det alltid gott om inspiration där.
Ta en titt på våra presentguider och vi är säkra på att du kommer att kunna välja något själv: www.kulinagroup.se/vara-tips.

Kan jag köpa ett presentkort från er?

Ja, men våra presentkort är något mycket mer än vanliga presentkort. De är ÖVER standard och har ICKE-standardiserade användningsvillkor (t.ex. kommer vi att returnera hela värdet av kupongen till mottagaren om han eller hon inte kan välja något, vilket är ganska osannolikt). Allvarligt!
Se mer här: www.kulinagroup.se/presentvouchers.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Skriv till oss via e-post info@kulinagroup.se så svarar vi gärna på alla dina frågor.