Returer

Process för produktreturer

Returer har aldrig varit enklare! Du har alltid möjlighet att ångra köpet inom 60 dagar, utan att ange en anledning. Hur gör man det?

 

För produkter i vanlig storlek (upp till 30 kg och 60 cm långa)

Blyertspenna

Fyll i returformuläret

Fyll i det tryckta returformuläret som medföljde din beställning eller fyll i det online här.

Du kan returnera varorna och dra dig ur avtalet, utan att ange en anledning inom 60 dagar från inköpsdatumet.

Box

Packa försiktigt de produkter du returnerar

Skicka de produkter du vill returnera, om möjligt i originalförpackningen, tillsammans med det tryckta returformuläret (om du inte längre har den tryckta versionen, fyll bara i onlineversionen av formuläret här).

Packa varorna försiktigt, så att de inte skadas under transporten. Använd tidningar eller bubbelplast för mer ömtåliga produkter.

Returer

Välj en lämplig returmetod

Välj ett av alternativen nedan, för att skicka tillbaka varorna. Vi hämtar varorna gratis från ditt hem eller kontor, eller så kan du överlämna dem på ett av leveransställena PostNord.

Alla returalternativ är gratis.

Bank

Vänta på din återbetalning

Pengarna för de returnerade varorna kommer att finnas på ditt konto senast 14 dagar efter leverans av returpaketet till vårt lager.

Om du använde betalningen uppdelad i 3 delbetalningar eller betalar på 30 dagar med Klarna betalningsmetod och betalningen inte är helt genomförd ännu, följ informationen på Klarnas webbplats.

För överdimensionerade produkter (över 30 kg och längre än 60 cm)

Fyll i returformuläret som för produkter i standardstorlek, kontakta oss som det sista steget för att ordna leverans.

Kontakta vårt kundsupportteam för att schemalägga ett upphämtningsdatum för överdimensionerade föremål.
E-post: info@kulinagroup.se

Returer/reklamationer - praktisk information

  • Om förpackningar eller produkter är synligt skadade vid leverans, vänligen ta bilder före och efter uppackning och maila dem till oss senast inom 24 timmar på info@kulinagroup.se. Alternativt kan du skicka foton som en bilaga, när du fyller i onlineklagomålsformuläret.
  • Riv av den ursprungliga fraktetiketten med adressen eller klistra in en ny, så att det ursprungliga klistermärket inte syns.
  • Du kan spåra statusen för din retur / klagomål i Retino-appen. Om du har fyllt i retur-/reklamationsformuläret online, skickar vi dig en länk för att spåra ditt ärendestatus och kontakta kundtjänst via e-post omedelbart. Om du använder ett utskrivet returformulär, får du en länk för att spåra statusen för returen/reklamationen efter att försändelsen har levererats till vårt lager.
  • Om du har betalat online (kredit-/betalkortsbetalning, omedelbar banköverföring, Google Pay, Apple Pay) återbetalas beloppet till det konto som är länkat till det kredit-/betalkort som betalningen gjordes från. Vid betalning med kontant leverans eller genom klassisk överföring överför vi pengarna till det konto du anger i returformuläret. Pengarna kommer tillbaka på ditt konto senast inom 14 dagar från leveransen av de returnerade varorna till vårt lager. Om du använde betalningen uppdelad i 3 delbetalningar eller betalar på 30 dagar med Klarna betalningsmetod och betalningen inte är helt genomförd ännu, följ informationen på Klarnas webbplats.
  • Klagomålsförfarandet är en del av våra affärsvillkor.

Välj en lämplig returmetod

DPD

En PostNord-kurir hämtar paketet från vilken adress som helst eller så kan du lämna ditt paket på en PostNord-upphämtningsplats.

Mer Mindre

Boka en returupphämtning online här. Om du väljer en hämtning på din adress, kommer fraktetiketten att förberedas av kuriren.

På insamlingsdagen får du ett SMS, som anger när kuriren anländer.

Alternativt kan du ta med paketet till valfri PostNord-upphämtningsplats. Klistra i så fall en etikett på förpackningen. Du kommer att få det via e-post efter att du har fyllt i formuläret.

PostNord-hämtning och leverans på leveransstället är gratis.

Kulina

Skicka på annat sätt

Mer Mindre

Skicka paketet till följande adress, på vilket sätt du vill:

KULINA Group a.s.
Skladový areál VOLTA REAL
Strojírenská 259/16 155 21 Praha - Zličín
Tjeckiska republiken

(på egen bekostnad)

Skicka oss fraktkvittot till info@kulinagroup.se, vi kommer att återbetala dig pengarna för leveransen.

Returer och reklamationer - returformulär online

I det första steget, välj vilken typ av ärende du vill öppna. För att börja, behöver du ordernumret och e-postadressen du använde för beställningen.

 

Ofta ställda frågor

Måste jag returnera varor på egen bekostnad?

Vi erbjuder en förstklassig service, även när det gäller att returnera varor. Om du väljer upphämtning med en PostNord-kurir eller överlämning till en PostNord-upphämtningsplats, är returfrakten kostnadsfri.
Om du bestämmer dig för att använda din egen kurir, skicka oss en kopia av kvittot så återbetalar vi fraktkostnaden.

När får jag pengarna för de returnerade varorna?

Om du betalade via GoPay/Stripe-gatewayen (kredit-/betalkortsbetalning, omedelbar överföring, GooglePay eller ApplePay) återbetalas beloppet till det konto som är länkat till det betalkort/kreditkort från vilket betalningen gjordes. Vid betalning med postförskott eller via vanlig banköverföring överför vi pengarna till det konto som du anger i returformuläret (tryckt eller online). Returen kommer att göras inom 14 dagar (senast) från leveransdatumet för de returnerade varorna till vårt lager. Om du använde betalningen uppdelad i 3 delbetalningar eller betalar på 30 dagar med Klarna betalningsmetod och betalningen inte är helt genomförd ännu, följ informationen på Klarnas webbplats.

Hur ska jag packa produkterna för retur och vad ska paketet innehålla?

Skicka de produkter du vill returnera, om möjligt i originalförpackningen, tillsammans med det tryckta returformuläret (om du inte längre har den tryckta versionen, fyll bara i onlineversionen av formuläret här).
Packa varorna, så att de inte skadas under transporten. Använd tidningar eller bubbelplast för mer ömtåliga produkter.

Vad ska jag göra om jag inte har fått mina pengar inom 14 dagar från returen?

Kontakta vår kundtjänst via e-post info@kulinagroup.se, vi kommer att kontrollera återbetalningen omedelbart.

Vad ska jag göra om jag har fått något annat eller om något saknas?

Informera oss via Retinos onlineformulär som finns här och välj lämplig typ av begäran. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt och hjälpa dig, så att allt löses efter dina förväntningar.

Hittade du inte, det du letade efter?
Allt om shopping KULINA